Seriál je vypsán pro v kategorie Děti 50 ccm / Děti 65 ccm / Děti 85 ccm / Ženy / Veterán (nad 40 let) / Veterán (nad 50 let) / Veterán (nad 60 let) MX 2 / MX 1 / OPEN. Kategorie ŽENY se mohou účastnit i jezdkyně na motocyklu 85 ccm.
Zařazení do třídy veterán rozhoduje rok narození. např. vet. 40 musí k 31.12.2023 dosáhnout věku 40 (resp. 50 nebo 60 let)
Pro jezdce, kteří nedosahují veteránského věku a závodí na motocyklu s dvoutaktním motorem o obsahu 250 ccm jsou určeny kategorie MX 1 a OPEN.
Vzhledem k vyhlášce č. 391/2013 (stáhnout) doporučuje všem jezdcům lékařskou prohlídku u tělovýchovného lékaře.
Každý jezdec podepisuje prohlášení, kde souhlasí se seznámením s provozním řádem konkrétní trati, kde se závod jede. Každý jezdec musí znát význam výstražných vlajek při závodech. Dále tím dává najevo, že se tohoto závodu zúčastní na vlastní nebezpečí a je si vědom, že se jedná o hobby závod (organizovaný trénink), kde je povinná přítomnost zdravotníka a sanitky. V neposlední řadě souhlasí se zveřejněním základních osobních údajů (Jméno, příjmení, startovní číslo, kategorie) a fotografií pro potřeby pořadatele na webových, fb stránkách, ve výsledcích či jiných publikacích.
Jezdci s licencí AČR nebudou bodováni v kategoriích pro hobby, tedy MX1, MX2, Veterán, ale pojedou v kategorii OPEN. Do této kategorie budou spadat i jezdci s licencí ČAM typ B – národní, popř. vyšší (EC). Ostatní rychlí jezdci, s licencí ČAM typ H i bez licence, se mohou do této kategorie přihlásit také.
Každý jezdec musí mít viditelné číslo.
Tresty pro jezdce:
Pokud jezdec poruší povinnost, která vyplývá z výstražných praporů při tréninku a závodech bude automaticky vyloučen ze závodu/nebude bodován.
Traťový komisař:
Každý traťový komisař musí mít na sobě výstražnou vestu a musí znát význam výstražných vlajek při závodech.
Řazení jezdců na start:
Řazení jezdců na start bude podle času nejrychlejšího kola jezdce, dosaženého v tréninku 2, který bude měřený.
Bodování:
U seriálových závodů se připočítávají body za každou rozjížďku. Podle součtu bodů se určuje konečné pořadí. V případě shodných bodů z obou rozjížděk rozhoduje vždy pořadí a body z druhé rozjížďky.
Při stejném počtu bodů v celkových výsledcích vždy rozhoduje závod, který byl poslední.
Pořadí v závodě | Počet bodů |
---|---|
1 | 25 |
2 | 22 |
3 | 20 |
4 | 18 |
5 | 16 |
6 | 15 |
7 | 14 |
8 | 13 |
9 | 12 |
10 | 11 |
11 | 10 |
12 | 9 |
13 | 8 |
14 | 7 |
15 | 6 |
16 | 5 |
17 | 4 |
18 | 3 |
19 | 2 |
20 | 1 |
Start
Při narovnání na startovací rošt bude vkladena otázka startéra, zda je jezdec připraven. Startér prochází před závodníky ve směru od konce roštu ke směru umístění startovacího zařízení. Jezdec kývne, zda je připraven či nikoliv. Poté ukazatel (zařízení) ukáže 15 a 5 s. Po ukázání 5 s může kdykoliv v padnout rošt a být odstartováno.
Prapory
V závodech jsou používány prapory dle řádů motokrosu v ČR
Červený prapor | Stop, ukončení závodu nebo tréninku |
Černý prapor a tabule s číslem | Stop pro příslušného jezdce |
Žlutý prapor v klidu | Nebezpečí, zákaz předjíždění a skákání |
Žlutý prapor v pohybu | Bezprostřední nebezpečí, zákaz předjíždění a skákání |
Zelený prapor | Volná dráha pro start závodu |
Prapor černobílá šachovnice | Konec závodu nebo tréninku |
Bílý prapor s příčnými červenými čárami – Lekařská vlajka | Zdravotníci na trati – bezprostřední nebezpečí, zákaz předjíždění, zákaz skoků, připrav se k zastavení. Každá část skoku musí být projeta samostatně. Tato vlajka má vyšší prioritu než ostatní vlajky ukazované během závodu. |
Modrý prapor v pohybu | Pozor, předjíždí vás jezdec o kolo |