Propozice seriálu JIROMOTO Vysočina CUP 2023

Seriál je vypsán pro v kategorie Děti 50 ccm / Děti 65 ccm / Děti 85 ccm / Ženy / Veterán 40 (nad 40 let) / Veterán 50 (nad 50 let) / Veterán 60 (nad 60 let) / MX 2 / MX 1 / OPEN

Kategorie Ženy se mohou účastnit i jezdkyně na motocyklu 85 ccm.

Zařazení do třídy Veterán rozhoduje rok narození. Např. Veterán 40 musí k 31.12.2022 dosáhnout věku 40  (resp. 50 nebo 60 let)

Vzhledem k vyhlášce č. 391/2013 ( stáhnout) doporučuje všem jezdcům lékařskou prohlídku u tělovýchovného lékaře.

Pro jezdce, kteří nedosahují veteránského věku a závodí na motocyklu s dvoutaktním motorem o obsahu 250 ccm jsou určeny kategorie MX 1 a OPEN.

Každý jezdec podepisuje prohlášení, kde souhlasí se seznámením s provozním řádem konkrétní trati, kde se závod jede. Každý jezdec musí znát význam výstražných vlajek při závodech. Dále tím dává najevo, že se tohoto závodu zúčastní na vlastní nebezpečí a je si vědom, že se jedná o hobby závod (organizovaný trénink), kde je povinná přítomnost zdravotníka a sanitky. V neposlední řadě souhlasí dle zásad o ochraně osobních údajů – GDPR se zveřejněním základních osobních údajů (Jméno, příjmení, startovní číslo, kategorie) a zveřejněním fotografií pro potřeby pořadatele na webových, fb stránkách, ve výsledcích či jiných publikacích.

Jezdci s licencí AČR nebudou bodováni v kategoriích pro hobby, tedy MX1, MX2, Veterán, ale pojedou v kategorii OPEN. Do této kategorie budou spadat i jezdci s licencí ČAM typ B – národní, popř. vyšší (EC). Ostatní rychlí jezdci, s licencí ČAM typ H i bez licence, se mohou do této kategorie přihlásit také.

Každý jezdec musí mít viditelné číslo.

Tresty pro jezdce:

Pokud jezdec poruší povinnost, která vyplývá z výstražných praporů při tréninku a závodech bude automaticky vyloučen ze závodu a bude mít zákaz startování v následujících dvou závodech.

Traťový komisař:

Každý traťový komisař musí mít na sobě výstražnou vestu a musí znát význam výstražných vlajek při závodech.

Řazení jezdců na start:

Řazení jezdců na start bude podle času nejrychlejšího kola jezdce, dosaženého v tréninku 2, který bude měřený.

Bodování:

U seriálových závodů se připočítávají body za každou rozjížďku. Podle součtu bodů se určuje konečné pořadí. V případě shodných bodů z obou rozjížděk rozhoduje vždy pořadí a body z druhé rozjížďky.
Při stejném počtu bodů v celkových výsledcích vždy rozhoduje závod, který byl poslední.

Pořadí v závoděPočet bodů
125
222
320
418
516
615
714
813
912
1011
1110
129
138
147
156
165
174
183
192
201

Časový rozpis závodního dne

Tréninky – každý jezdec jede trénink pouze ve své kategorii. Není přípustné trénovat s jinou kategorií.

ČASOVÝ ROZPIS ZÁVODNÍHO DNE – varianta A

7:00-8:30Registrace
    
8:301 tréninkMX 112 min
8:451 trénink85 ccm + ženy12 min
9:001 trénink50 + 65 ccm12 min
9:151 tréninkMX 212 min
9:301 tréninkVeterán 50 + 6012 min
9:451 tréninkVeterán 4012 min
10:001 tréninkOPEN12 min
    
10:152 trénink / kvali.MX 112 min
10:302 trénink / kvali.85 ccm + ženy12 min
10:452 trénink / kvali.50 + 65 ccm12 min
11:002 trénink / kvali.MX 212 min
11:152 trénink / kvali.Veterán 50 + 6012 min
11:302 trénink / kvali.Veterán 4012 min
11:452 trénink / kvali.OPEN12 min
    
12:00Rozprava + losování prémie
    
12:301 jízdaMX 112 min
12:501 jízda85 ccm + ženy12 min
13:101 jízda50 ccm10 min
13:251 jízda65 ccm12 min
13:451 jízdaMX 212 min
14:051 jízdaVeterán 50 + 6012 min
14:251 jízdaVeterán 4012 min
14:451 jízdaOPEN15 min
    
15:152 jízdaMX 112 min
15:352 jízda85 ccm + ženy12 min
15:552 jízda50 ccm10 min
16:152 jízda65 ccm12 min
16:352 jízdaMX 212 min
16:552 jízdaVeterán 50 + 6012 min
17:152 jízdaVeterán 4012 min
17:352 jízdaOPEN15 min
    
18:10Vyhlášení

*čas tréninků a závodní jízdy může být upraven pořadatelem podle počasí a stavu tratě.

Start

Při narovnání na startovací rošt bude vkladena otázka startéra, zda je jezdec připraven. Startér prochází před závodníky ve směru od konce roštu ke směru umístění startovacího zařízení. Jezdec kývne, zda je připraven či nikoliv. Poté ukazatel (zařízení) ukáže 15 a 5 s. Po ukázání 5 s může kdykoliv v padnout rošt a být odstartováno.

Prapory

V závodech jsou používány prapory dle řádů motokrosu v ČR

Červený prapor  Stop, ukončení závodu nebo tréninku
Černý prapor a tabule s číslem  Stop pro příslušného jezdce
Žlutý prapor v kliduNebezpečí, zákaz předjíždění a skákání
Žlutý prapor v pohybuBezprostřední nebezpečí, zákaz předjíždění a skákání
Zelený praporVolná dráha pro start závodu
Prapor černobílá šachovniceKonec závodu nebo tréninku